diumenge, 5 de setembre del 2010

El C.E.P a la Pedals de Foc

Del 17 al 20 d'agost, 4 "bttros" del C.E.Priorat vam anar a fer la Pedals de Foc. Una ruta de 220Kms i 5900m de desnivell acumulat positiu que rodeja el Parc Nacional d'Aigüestortes, naltros la vam fer en 4 etapes i així vam poder gaudir de la bici pel matí i turisme o relax per la tarda.

1ªEtapa: Vielha-Gotarta
Després del viatge amb la furgo del Josep de Falset a Vielha, vam començar la travessa al Refugi de Conangles practicament a les 12:00 del migdia. Una etapa molt bonica per la varietat de camins i corriols que trobem, sense grans pujades ni baixades per arribar a Gotarta i on ens vam començar a adaptar al funcionament del llibre de ruta que ens van facilitar. En arribar a Gotarta ens vam endur la sorpresa d'un error en l'allotjament i vam anar a dormir en un apartament només per naltros 4, estabem com a reis.

2ªEtapa: Gotarta-Torre de Cabdella
Després d'un bon esmorzar vam iniciar la segona etapa, que es caracteritzava per les fortes pendents i molt pedregoses i per la travessa del Coll d'Oli entre senderes poc senyalitzades i tècniques a la vegada. Ens vam trovar amb un grup on un d'ells va trencar el cable de canvi i naltros com que en duïem 2 n'hi vam donar un i l'hi vam canviar, encara ens ho agraeix ara!!. En arribar a la Central de Cabdella ens vam tornar a endur la sopresa que ens havien canviat el refugi sense previ avist, vam dormir a Torre de Cabdella, al finalitzar la etapa va ploure i ens vam mullar una mica.

3ªEtapa: Torre de Cabdella-Son
Vam sortir tan aviat com vam poder, ja que les previsions meteorologiques donaven pluja. Només sortir vam pujar al Coll del Triador, la pujada més llarga de la pedals (12Kms), on al cim ens esperaven un grup de vaques, a continuació vam pujar al Coll de la Portella el punt més alt de la travessa (1268m). vam anar pedalant sense parar per evitar la pluja i en arribar a Espot vam para a dinar en un restaurant i després vam continuar cap a Son. Finalment no ens vam mullar.

4ªEtapa: Son-Vielha
Vam iniciar l'ultima etapa i també la més bonica degut a les impressionants vistes i a la gran quantitat de vegetació que rodejaben els camins, on vam entrar durant un tram al bosc de Gedar que pertany al parc nacional d'Aigüestortes. Finalment vam arribar a Vielha on ens van donar els maillots, i amb la furgo de tornada cap a Falset.

Ens ho vam passar molt bé, tant pedalant, com fent unes cervesetes a les tardes on comentavem les jugades de la jornada entre naltros o amb altres grups que també feïen la pedals, una molt bona experiencia que si tot va bé l'any següent ho repetirem en un altre indret.

En aquest link podeu veure les fotos: