dimarts, 7 de setembre del 2010

SORTIDA A LA PICA D' ESTATS 3143 metres

El cap de setmana del 4 i 5 de Setembre, 9 membres del Club i el Bruc el gos muntanyer, vam fer una sortida al Pirineu per pujar a la Pica d' Estats, el cim més alt de Catalunya, amb 3143 metres. La meteo pronosticava un cap de setmana molt bo.
Vam sortir de Falset el dissabte a les 7 del matí direcció Àreu un petit poble de la Vall Ferrera.
Un cop a Àreu agafem la pista que ens du cap el pla de Boet, lloc on deixem el cotxe ens equipen amb les motxilles i amunt cap el llac d' Estats on plantem la tenda. Fent una parada per menjar alguna cosa, i tot pujant ja som al llac.
En arribar, muntem les tendes i fem petar la xerrada una estona, i a sopar. Un cop el sol es va amagar feia fred, així que vam decidir endinsar-nos dins del sac, tot posant el despertador a les 6.30.
Ens vam aixecar, desmuntem tendes i les amaguem, per no pujar tan carregats.
Sortim cap a les 7 del matí. Ens espera la famosa pujada del coll del Sotllo. Pasem el flanqueig amb neu, i cap amunt arrivem a la Pica d' Estats més o menys a les 9 del matí, fotos de rigor amb bandera del club i senyera.
Baixem la Pica i decidim pujar al Pic Verdaguer de 3123 metres, és molt ràpida la pujada. Un cop baix, mengem una mica i uns quant van a fer el Montcalm 3077, i uns quants baixem fins a les tendes. Un cop tots arribem a les tendes, les recollim, i a anem tirant cap el Pla de Boet on tenim el cotxe.
Quan arribem al cotxe ens canvien i pista avall fins a Sort per fer un mos i cap a casa.
Va ser una sortida molt maca i per alguns els seus primers 3.000.