dijous, 24 de maig del 2012

Dissabte 12 de maig sortim d'Alcover la Rosa, la Cris, l'Estivi, l'Eva, l'Anna, l'Eduard,  el Fidel i el Joan Ramón cap a Viella ambn la intenció de pujar la canal del Montardo. Com tenim temps, l'Eva ens proposa fer una via ferrada al poble de Llés, passat Viella direcció a França. La comencem a fer cap a les 14 de la tarda. La via està molt ben equipada i necessitem 1,5 hores per pujar-la. Baixem caminant en uns 45 minuts. Via ferrada molt maca amb trams força aeris i extraplomats. Vam poder posar a prova els nostres braços. Un cop al cotxe ens dirigim a Arties. Pugem per la pista que ens portarà al parking de Pont de Rius. Cap a les 18 ens posem a caminar cap al refugi de la Restanca. La calor i el pes de les motxiles fa que anem lents. El camí de pujada està ple d'aigua ja que la neu es desfà molt ràpidament.

El refugi està sense guarda, però disposem de la part lliure on podem dormir i sopar tots. No fa gaire fred  i el cel ,que ha estat ennuvolat gran part de la tarda, s'aclareix.

Al matí següent sona el despertador a les 5 del matí, esmorcem i a les 6 estem caminant aprofitant les primeres llums del dia. El dia ha sortit gris. Al cap d'una hora ens comença a ploure. És dificil determinar si el dia s'aguantarà o no. Hi ha gent que prefereix baixar davant la incertesa de la méteo, i gent que decideix pujar per la canal.  A mitja canal torna a ploure, i la Rosa, el Fidel i el Joan Ramón, decideixen que era millor baixar. La resta continuen per la canal fins arribar al cim. Afortunadament al cap de poc temps va deixar de ploure i el cel es va obrir una mica. Cap a les 15 ens tornem a trobar tots al parking de Pont de Rius.

La neu estava força inestable degut a la calor, però suficient per poder fer la canal. La part per "interessant" estava al final, amb uns metres d'uns 50º i gel.

Sortida molt maca i interessant, però que el temps no ens va deixar gaudir al 100%.