dijous, 24 de maig del 2012

sortida de falset a pratdip

L' excursió  que varem fer aquest dia, va ser una caminada on vam poder apreciar tot l'  encant de La Serra de Llaberia, desde els boscos frondosos de la Vall de Massanes, als imponents singles de la Miranda i el barranc de la Dòvia. El recorregut va tenir una durada entre 5 i 6 hores aproximadament, de dificultat mitjana-alta, degut al desnivell  i a la aridesa del paisatge, quasi tot terreny pedregòs, a més la calor va ser molt afixiant.
Sortiem de Falset a 2 quarts de 8 del mati (parking Falbar), per la carretera de Marçà on agafem el camí de Mas de'n Crusat per arribar a la carretera de La Torre de Fontaubella. Vam creuar per agafar el camí de Mas de Magrinyà, d' aquí cap a la Vall de Massanes, camí  dels maquis i amb un desnivell pronunciat, arribar al Portell de Llaberia. Recuperar forces a la sombra esmorzant i bon traguet vi, per crestejar fins arribar a La Miranda..fer la foto de grup i contemplar la vista que és espectacular.
Baixem per la pista a Llaberia, agafem el PR-C 90 en direcció Coll de la Bassa de les Fonts. Passant per la Font de les Arnares (uns tolls per remullar-nos), arribem al desviament cap al Portell de la Dòvia. L'agafem, tot seguit passem la Font del Ferro (un tollet enfangat en un forat) i fem cap al Portell on seguirem el senderó que porta a Pratdip pel Portell del Carreter-Camí de la Forestal ( a la nostra esquerra ).
Vam disfrutar de la baixadeta del Portell ( amb corda inclosa, molt divertit, malgrat la forta calor) per agafar la senda del Camí de la Forestal, tot al peu dels Cingles de la Brancana -a la nostra dreta- i la incomparable vista del Racó de la Dòvia amb el Mont-redó-Miranda-Crestres de la Seda  a l'altre costat....sense paraules!!!!!
Fem cap al pal indicador de la baixada pel Zenon ( drecera a la pista de Pratdip ), nosaltres continuarem a buscar el Pas del Ramon i tot seguit el Portell i grauet de l'estudiant...una baixadeta un xic aèria amb unes vistes d'allò més xules.
Ara planejarem, passarem a prop del Claper del Nolla ( acostuma a haver aigua per refrescar-se, un petit cubell) i acabarem per la baixada del Solans...fins al poble de Pratdip.
En total vam ser unes 22 persones, i vam fer un dinar alló més complert al Casal, on el Josep ens va preparar unes bones amanides i tot un repertori de carns a la brassa. Desprès amb les combinacions de cotxes que teniem vam tornar cap a Falset. Cal agrair al Gerard Ferré i al Jordi Rull, que ens baixesin a buscar amb els seus vehicles.
En definitiva, una bona excurció, malgrat la forta calor..aixó si, la próxima vegada haurem de pendre més aigua. Tots vam fer curt!!  VEURE FOTOS